"Make way for the bad guy"

image10

Titeln på min serie är ju Don Burro. Så jag tänkte presentera själva karaktären "Don Burro". Huvudpersonen heter ju Burre! Don Burro är helt enkelt Burres fantasiversion av sig själv. Hans alter-ego. Den han VILL vara (läs "jag vill vara"). 

Jag ska inte ljuga.. Det är väl ungefär såhär jag ser mig själv på också... Min framtidsvision är full av stora hus, lyxiga bilar och kändis-fester. Och jag kanske är naiv, men den visionen känns faktiskt inte omöjlig att nå. Ärligt talat så ser jag inte en framtid där jag INTE jobbar med det jag tycker är kul, dvs serier och illustrationer, film, tv, skriva historier... Alltså olika typer av berättande. En av mina favorit-låtar är Paul Stanleys Live To Win. Den slår jag på så fort jag känner att det går lite tungt eller när jag är nervös över något jag ska göra. Den låten får mig att tänka: "VAFAN, skit i om det går åt helvete den här gången! Jag ska i alla fall försöka, man ska leva för att vinna!"

Jag köpte en stor Kiss-bok (rockbandet, inte urin) i Göteborg i somras. och där fastnade jag verkligen för en grej. Paul Stanley får frågan: Did you ever doubt that Kiss would make it big?"
Varpå han svarar: "Never. Doubt is poison. Obstacles are what you see when you lose sight of your goals. It's like American football: You grab the ball, put your hand out in front of you, put your head down, and start running forward. Anything that gets in the way goes down. Ultimately, you may lose a few battles, but you win the war. Other people might have thought we weren't gonna make it, but failure was unacceptable to us."     
Den sortens attityd försöker jag också ha! Och jag har nog lyckats skaffa den också.

Ett annat Kiss-citat (fortfarande rockbandet) som jag gillar hörde jag Gene Simmons säga på en film som jag har. Minns inte exakt vad han sa men uttryckte sig ungefär så här: "Det är inte värt att drömma om man inte ska drömma stort!" 

Live to win or don't live at all/
Don B.

Kommentarer
Postat av: Diana

du är king! Puss!

2007-11-03 @ 01:24:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0