Inte hemma!

Precis som rubriken lyder så är jag inte hemma och kan inte uppdatera med den sista "kempe-serien". Just nu befinner jag mig i Djuped på en filminspelning. Ett trevligt område längs en väg som täcker en yta av ungefär... 200 meter! xD

Andreas Öhman är det som regisserar en film som heter "Mitt liv som trailer"... så jag är med som assistent! Får bära lite saker, laga frukost och hjälpa till med mat och sånt... skitgörat... men, men. Jag är ju inte direkt utbildad heller. De har ju riktigt "branchfolk" som arbetar på det här. Men det är häftigt att se dem arbeta. De kan ägna 30-40 minuter åt att rigga kameror, rälsar och ljus för att fånga ett klipp som är kanske 5-6 sekunder långt. =P

Well... som sagt, jag kommer inte att kunna uppdatera förrän kanske onsdag-torsdag möjligen!



 

 


Kommentarer
Postat av: Sankt de Cologne

...och det är därför svensk filmindustri ligger nere i gyttjan och undrar varför deras filmer inte kommer längre än utanför svenska biosalonger.

2008-08-08 @ 23:17:00
URL: http://mrcolon.deviantart.com/
Postat av: Burre

Jag tror du behöver en pepparkaka nån gång ibland...

2008-08-08 @ 23:36:01
Postat av: P

hehe.. måste säga att jag håller med mrcolon där faktiskt.

2008-08-09 @ 13:53:48
Postat av: Burre

Mjo... men det är skillnad på en film med 15 medarbetare när dom jobbar med ljussättning, ljud, kamera och typ 75 kilo utrustning som måste bäras och sättas upp/installeras... jämfört med att göra en film där man ensam filmar en gammal fabrik och en massa järnvägsrälsar i naturligt ljus ;)



Men, men. Ni är inte här... ni kan inte förstå... det är inte erat fel. ;)

2008-08-09 @ 22:11:26
Postat av: Jere

De måste iallafall få en eloge för att de försöker

2008-08-11 @ 11:25:09
Postat av: Sankt de Cologné

Burre: om man filmar en gammal fabrik och järnvägsrälsar i naturligt ljus, då utför man konst med en nollkronig budget. Medan dessa imbecilla proffs har en budget på bra mycket mer inte ens kan jobba effektivare. Löjligt.



Jere: Du satte spiken i köksfönstret. De måste iallafall få en eloge för att de försöker. Helt rätt. Livet är hårt då man inte ens orkar lyfta en kamera själv utan behöver en räls eller ett stativ. Stackars filmproducenter och fotografer. Dutti-lull-lull, snyft.

2008-08-11 @ 18:33:01
URL: http://mrcolon.deviantart.com/
Postat av: Burre

Fat Camp nästa för dig! End of discussion! ;)

2008-08-11 @ 18:36:56
Postat av: Sankt de Cologné

Det kanske stämmer. Men jag behöver inte oroa mig för att folk utnyttjar mig under en filminspelningen. Att gå ner i vikt är ingen konst, men att läka såren efter barnarbete är fan inte lätt.

2008-08-12 @ 22:12:48
URL: http://mrcolon.deviantart.com/
Postat av: Burre

Talk to the hand!

2008-08-13 @ 16:43:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0