Gävle!

Tänkte att jag ändå kunde sammanfatta min nolle-period här i Gävle.. Jag vet knappt var jag ska börja men jag försöker ändå =P

Jag är (ska) bli medlem i studenföreningen Cult & Co. Alla studentföreningar har några typer av ledare i olika grader...  För oss är det Generalerna som är högst uppsatta. Under det finns überphaddrar, cultphaddrar och slaskphaddrar... 

Här är en bild på generalerna som jag har ritat till deras ära... den ska hänga inramad på PubenPuben senare! =P




Generalerna är bäst... de vet allt, ser allt och.. i princip ÄR allt! OM Generalen säger till om något så har inte Nollor eller phaddrar något annat val än att lyda! Några exempel på vad som hänt är t.ex att man måste överge sin sittplats om generalen vill sitta. Man måste hämta det Generalen ber om att få. Vill Generalen höra en sång eller se en dans så ska man göra det! Och när Generalen blåser i sin pipa ska man släppa allt man har för händer och springa för att rada upp sig på ett led framför Generalen och med kraft hälsa: "JA, GENERAL!"
Vi fick dessutom, under en sittning, sätta oss på golvet och äta eftersom Generalerna satt i mindre fotöljer bredvid och inte gillade att Nollorna var högre än dem... När phaddrarna sedan bad Generalen att vi skulle få sätta oss på stolarna igen så fick istället Phaddrarna sätta sig på golvet medan vi klev upp! =P  Det såg extremt roligt ut när Phaddrarna skulle tala och man bara såg huvudet över bordskanten! XD
Jag blev beordrad att hålla ett improviserat tal när en General bad om det.. Hon sa bara: "Nolla Burre kanske vill hålla ett tal för Generalen.." sen inget mer... då var det bara att lyda. Men jag lyckades bra med talet.. Jag blev till på köpet uppgraderad till Supernolla! Då får jag ha denna eminenta utstyrsel... En blå hockeyhjälm!  Det är inte lätt att bli Supernolla... så jag bär den med stolthet! ;)     typ....




Den hjälmen och brickan på mage och rygg (samt svansen som inte syns på bilden) ska jag ha ALLTID! Bricka och svans har alla Nollor! På brickan skriver Generalerna plus eller minus när man gjort något bra respektive dåligt! Och det spelar ingen roll var jag är. Generalen ser allt! Man vet aldrig var de kan dyka upp... Jag har själv mött Generaler ute på stan och på väg till skolan en handfull gånger... Idag fick jag gå till banken och betala min räkning sådär! Man får en del konstiga blickar av en del folk! =P


Vi har dessutom en Cult-dans. Den dansar alla på ett led när låten Hey Boy av teddybears sthlm spelas. om vi så står mitt på torget, på en restaurang eller i matkön så ska dansen utföras när låten spelas! =P 


Och alla är mycket trevliga här! Älskar Gävle! Och mina Generaler såklart! ;)

Mycket fest har det varit också. Varje kväll har man suttit där med flaskan (även då är Generalerna omkring en)! =P 

Och lika många bakfyllor som fyllor har det blivit! Men dricker jag en hel liter vatten innan jag sover så är jag helt funktionsduglig dagen efter. En aning seg och trött kanske!


Och idag har jag ritat tills fingarna blödde.. så mycket som jag ritat idag har jag aldrig ritat på en dag förut... fyra hela seriesidor i A3-format! Jag skrev även hela historien idag också! Fick jobba från halv tio till halv åtta nu på kvällen! Med paus för lunch och mitt bankbesök mitt på dagen! Det är tufft men väldigt roligt! Den serien kan jag tyvärr inte lägga upp just nu för scannern är för liten! =P


Men jag har sällan haft så roligt som jag har det här nu! Jag mår jättebra! Allt är kingeling! ^^

Over and out/

Don B.


Kommentarer
Postat av: Niklas

Du verkar stormtrivas, skönt. Kul att höra om dina bravader, fortsätt rita och skriva!

2008-08-27 @ 06:44:49
URL: http://uddabitar.freidwall.se
Postat av: Jere

Om jag råkar ut för nåt iknande så kan de ju ta och se sig om efter sina tänder.



Kul att du verkar trivas, du klär i blått

2008-08-27 @ 19:51:47
Postat av: Sankt de Cologné

Gör det enda rätta, spöa upp en General! Let them know who's the boss.

2008-08-27 @ 19:58:03
URL: http://mrcolon.deviantart.com/
Postat av: Christina N.

Jag såg dig nog på nollningen. Minns knappast vilken av grupperna du var i, men det såg ut som om du hade skoj. Jag blev tyvärr sjuk och kunde inte vara med hela tiden.



Ja visst ja, du kanske inte minns vem jag är. Du kanske minns kiörningstiden, i klass 6:2 - 9:2? Och nu har vi hamnat på samma högskola. Ironin strålar ;)

2008-09-03 @ 09:43:53
URL: http://zerokex.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0