Jag är seriemissbrukare!

Jag missbrukar tecknandet! Det går ut över skolan nu... Jag har skippat göra flera läxor under flera veckor. Har nästan IG-varning i filosofi och jag kommer säkert få pisk av min svenska/religions-lärarinna imorrn. Har inte lämnat in två uppgifter till henne. 

Jag vet inte vad jag ska göra... Är väldigt skolless just nu. Jag har egentligen aldrig varit det förut. Skolan har gått bra, har bra betyg, brukar pendla mellan VG och MVG... Men nu är jag RIKTIGT skolless, skiter i läxorna och jag är rädd att mitt betyg riskerar att sjunka till nåt mellan IG och streck... säkert ännu längre ner om det bara gick!

När jag kommer hem från skolan sätter jag mig bara och ritar eller skriver seriemanus. Det får mig att koppla bort från omvärlden. Slipper tänka på allt elände (som när allt kommer omkring är ganska obetydliga saker, men nu handlar den här bloggen om mig och inga negerbarn i Afrika så jag får vara deppig). Jag mår bättre när jag får drömma mig bort, in i serierna. Där slutar ju allting med ett skämt! Tyvärr mår jag dåligt när jag slutar rita eftersom jag då ligger efter ännu mer med läxorna... och jag orkar inte ta itu med dem eftersom de är så många. När jag får mycket tråkiga saker att göra så här, då kan jag liksom inte välja att börja med nån av dem. Det känns som att försöka ösa vatten med ett såll ungefär. Så då sätter jag mig och ritar igen för att glömma dem. Jag är som en knarkare! Det är en ond cirkel. Hjälp mig ut!!! Snälla... Jag vill kunna kombinera tecknandet och skolan men det gååååår ju inteeeeee! FAAAAAN!!!!!!!!

Nä, nu ska jag lägga mig i sängen och finslipa några manus till Eftersnack-stripparna.

Kommentarer
Postat av: Fialottalej

:/

Försök göra klart allt skolarbete på skolan? Eller åtminstone börja där, så att det inte känns så himla tungt att börja med det när du kommer hem. Kanske kan funka... vad vet väl lilla jag

2007-11-06 @ 00:48:17
URL: http://pirouette.blogg.se
Postat av: zus

jag vet hur det känns, fan jag har en hel hög med och vet inte vart man ska börja, känns så tungt allt. Fan det här är inte lätt.

2007-11-06 @ 18:05:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0