Guds-utdrivare sökes!

image35
Vi var nere i Uppsala och Stockholm i veckan. På studiebesök. Vi besökte bland annat Livets Ord och fick se en hyffsat scary gudstjänst. Innan det hade vi besökt både en Moské och Hare Krishna. Båda de var lite små-mysiga på sitt sätt. De var lite mer down-to-earth om man säger så. Men när vi kom till Livets Ord blev jag rädd. När vi i moskén fått sitta i skinnsoffor och hos Hare Krishna på små kuddar i en ring på golvet så fick vi ta plats i något som snarast kan liknas vid en lektions- sal. Framme vid en kateder står en snubbe och föreläste i nån timme, och hela stämningen var sådär seriös. Man känner att de inte kan driva med sig själva. Jag höll på att somna. Efter det gick vi ut till gudstjänsten som var riktigt amerikaniserad. Jag trodde det bara var på film och i USA som folk var så fanatsiskt över-kristna. Men jag hade tyvärr fel. 

Nä, tacka vet jag Asa-tron... Den var i alla fall häftig. 

Kommentarer
Postat av: Pie

Allvarligt. Livets ord är helt sjuka. Att Carola är medlem säger fan allt. Hare Krishna är inte så jävla mysigt det heller :P

2007-11-17 @ 22:30:55
Postat av: xxx

Nej, jag håller med Livets Ord var fan läskigt. Till och med läskigare än mig D=

2007-11-17 @ 22:46:23
Postat av: Jocke

tycker all religion, men nästan mest kristendomen, verkar lite whacked när man börjar analysera dem.
I bibeln står ju att det är ok att sälja sin dotter till slaveri, och att män med långt hår borde skämmas(Jesus?)...

2007-11-18 @ 01:30:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0