Eftersnack

Ikväll blir det ingen serie.. men däremot en lite promo-bild till Eftersnack serien. Efter förfrågan från SVT så har jag utökat serien till att inte bara kretsa kring Eftersnack redaktionen. utan den ska kretsa kring hela Mittnytt- redaktionen. Historierna kommer nog centeras kring Eftersnack-redaktionen ändå (alla serier måste ju ha huvudpersoner) men handla mycket om livet på en TV-station rent generellt. 

Jag kommer hitta på många av historierna och låta dem flumma iväg tillsammans med min fantasi... Men några avsnitt kommer vara förankrade i verkligheten och vara sånt jag sett på plats. Jag ska sitta som en fluga på väggen, dokumentera allt de gör i mitt lilla block och sedan förlöjliga dem, förnedra dem, helt enkelt hänga ut alla deras pinsamheter och hemligheter i serien. Moahaha!!! Moahaha!!! Ingen går säker för Don Burros vakande öga!!!

image43

Ja ja... Här är  alltså några ur persongalleriet. Jag har valt ut några av de personer ur personalen som hade mest utmärkande drag. Jag gillar de flesta figurerna här... jag tycker själv att jag lyckats fånga detaljer som påminner om förebilderna. 

Den näst längst till höger (Peter Nässén) påminner lite om Frankensteins monster. Och Pierre Ragnehag (till höger om monstret) ser ut som Keith Richards (gör han ju iofs på riktigt också)

Jag vet inte hur många personer jag kommer att ha med i serien. Alla på SVT Sundsvall kommer ju garanterat inte få plats i serien. Det skulle bli alldeles för många och bara bli rörigt. Men ungefär så många som jag har här, möjligen plus någon till.

Over & Out!

Kommentarer
Postat av: /haz

KÖR HÅRT! Vi väntar med spänning på första avsnittet!

2007-11-21 @ 12:47:19
Postat av: Jocke

Det gör ni rätt i...
;)

2007-11-21 @ 18:30:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0