Ankor!

Det går fortfarande lite trögt på uppdateringsfronten. Men här kommer lite färskt kludd i varje fall! 
Jag har ritat några välkända ankor (egentligen ritat av)! Vår lärare hyllar Carl Barks serier och använder hans serier som exempel på de flesta lektioner som vi har haft hittils. Och hans Barks-fanatism har smittat av sig lite. Jag har lånat en massa böcker och plöjer just nu igenom tjocka samlingsvolymer med disneyserier av Carl Barks, Don Rosa och andra stora ank-tecknare. Tror dock att Don Rosa är min favorit. Honom har jag alltid gillat, även innan den här Kalle Anka-perioden som jag går igenom nu! 
I och med mitt flitiga Kalle-läsande nu har jag dessutom fått veta vem som tecknar Kalle Vildand, Marco Rota. Kalle Vildand (Kalle som krigare i landet Kaledonien under vikingatiden) var en favorit när jag var liten också! 

Dessutom har jag en liten flört med Bamse. Jag har börjat gilla Bamse och ska nog försöka låna på mig fler album än det jag läste förra veckan! Jag är lite inne på barnserier nu eftersom jag gärna vill testa rita en barnserie. Men jag vill få klar min superhjälteserie också. Plus alla serier till svt och sundsvall nyheter, plus skolarbetet... jorå, många bollar i luften har man!       




Kommentarer
Postat av: Kempelito

Gillar Don Rosa jag med, älskar alla smågrejer som händer i bakgrunden av hans serier

2008-10-28 @ 23:31:49
URL: http://kempelito.blogspot.com
Postat av: Burre

Don Rosa är grym! Han känns dessutom som den enda med en riktigt personlig stil. Alla andra härmar varandra!

2008-10-30 @ 00:57:51
Postat av: Tobbe

Men vid gudarna! Kalle planka å social-moderaten bamse?!! MAN up för fan å rita en hårdrockar-serie om en mammut-dräpande yxhuggande krigar-barbar som dricker mjöd och lägrar storbystade kvinnor!

2008-11-03 @ 01:51:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0