Action till tusen!

Jag kände en längtan efter att rita en action serie i morse. Så jag greppade penna och papper och kluddade ned en sida nu på morgonen, mest på prov. Det var länge sedan jag ritade nåt superhjälte-inspirerat. Senast var nog nån gång i somras, innan humortecknandet tog över på riktigt. Jag har en massa idéer till serier, och t.o.m. ett färdigt manus som väntar på att bli nedklottrat. Det skickade jag runt till flera seriemänniskor som gav kritik, jag skrev om det tre gånger innan jag blev nöjd. Men sen la jag bara undan det av nån anledning. Det blev inget mer av det. Jag ska nog försöka ta igen det. Det finns ett superhjälte-fanzine som jag gärna skulle bli publicerad i:  Svenska Superserier

Den här teckningen är som sagt bara på prov och alltså i blyerts. Därför kan det se lite kladdigt ut. Jag gjorde en snabb ansiktslyftning i photoshop för att ta bort det värsta smutset och höja kontrasten lite. Enjoy!

image137
 

Kommentarer
Postat av: Dr.Hyde

Mycket snyggt :D

2008-03-08 @ 14:03:01
Postat av: Don Burro

Man tackar, man tackar! ^_^

2008-03-08 @ 14:13:15
Postat av: Sofia

Snyggt. Är det den där serien jag läste?

2008-03-08 @ 20:35:19
URL: http://pirouette.blogg.se
Postat av: Don Burro

tack =) Den jag skrev om är den du läste ja. Men det jag ritat här har inget med den att göra.

2008-03-08 @ 20:54:22
Postat av: Tommi

jävligt coolt! du ska jue lätt ha med mig som skurk nån gång! Jag skulle bli så glad om du gjorde det ;)

2008-03-13 @ 15:29:05
Postat av: Don Burro

Hahaha... jag ska hålla det i minnet ;)

2008-03-15 @ 20:04:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0