Fulltecknad kalender.

Jao... då kommer den första Don Burro strippen på tio dagar då. den här gick förvånansvärt fort att göra.. en och en halv timme. Men det beror nog på att det inte var så mycket text.
image114
Det verkar som att jag håller på att ramla in i samma gamla spår som förut... När jag har tonvis med uppgifter som väntar i en hög så vad gör jag istället för att göra lös dem? Jag sätter mig och ritar! =P

Nej... men faktiskt så har jag gjort en del av de uppgifter som jag nämner i serien. Många har jag kvar dock... Jag har skrivit upp allt jag har att göra och lagt det som bakgrundsbild på datorn. På så sätt kommer jag aldrig att glömma dem, vilket händer allt för ofta med min förvirrade hjärna. Det där med bakgrundsbilden är nog en av de smartaste lösningar jag någonsin kläckt. Det är ju genialt! Och jag kom på det helt själv! Har man små lappar på kylskåpet t.ex.. så är det ju lätt att missa dem tycker jag... och påminnelser på mobilen, visst, men de ringer ju bara ibland och tio minuter efter påminnelsen så har man ju glömt vad man skulle göra. Men med en bakgrund på datorn ser man dem ju hela tiden. Jag borde fasen ta patent på det.

Kommentarer
Postat av: zussi

haha ta inte patent på det burre fan då mister ju jag mitt sätt att minnas grejer :P dock är det jävligt bra att göra så!

2008-02-03 @ 22:16:25
Postat av: Don Burro

Äsch... men vi kan söka patent tillsammans så kan vi båda tjäna på det. =P

2008-02-04 @ 19:28:36
Postat av: Kempelito

Diggar den idén. Själv har jag post-its som ligger och skräpar överallt i lägenheten. Plus att jag skriver ner "kom ihåg"-grejor på dom också ;)

2008-02-05 @ 03:37:08
URL: http://kempelito.blogspot.com
Postat av: Don Burro

hehe... ja, det låter ju som en klar fördel att skriva nåt på dem om man nu ska försöka komma ihåg nåt... "hmmm... varför la jag den här tomma post-it lappen på köksbordet... det var nåt jag skulle komma ihåg..." =P

2008-02-05 @ 10:01:59
Postat av: Kempelito

Var snarare lite ironisering över alla post-itlappar som folk brukar trycka upp på mina väggar utan anledning :P men visst, tolkningen är fri

2008-02-05 @ 12:59:12
URL: http://kempelito.blogspot.com
Postat av: Tobbe

Ah.. så ska jag också göra.. Då vet jag alltid vad det är för viktiga saker jag borde göra men inte gör :) Risken för att jag faktiskt tar itu med grejerna är väl desvärre näst intill obefintlig

2008-02-05 @ 16:52:10
Postat av: Jocke

Men vad fasen... ska alla använda den idén nu helt plötsligt... Får snabba på med mitt patent. ;S

2008-02-05 @ 19:58:49
Postat av: Ocsid

Själv brukar jag behöva skriva ner viktiga kom ihåg saker (tider platser etc.) när jag pratar i telefonen.. och då jag inte har några post it lappar så brukar tomma kuvert vara lösningen, ni kan ju gissa hur bra ordning det blir på dem. =)

Kanske man skulle utveckla bakgrundsbild-lösningen och köra med active desktop och en textredigerare i html/php? =)

2008-02-10 @ 17:00:19
URL: http://ocsid.sytes.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0