Arbetsprover och musik

image147
Paul Stanley- rockstjärnornas rockstjärna!



Ett försök till en karikatyr. Jag gjorde två versioner före den här men de blev så gräsligt fula så de vill jag inte visa.
Men den här tycker jag blev riktigt snygg. Jag tror att jag ska skicka den tillsammans med de andra arbetsproverna till seriehögskolan i Gävle.

Sen vill jag gärna passa på att tipsa om en helgrym video med Kiss... Från åttiotalet! Extremt glammig är den. Jag får nästan varna er för allt glitter och glamour ungefär en minut in i videon. Det är nästan så att man skulle behöva solglasögon. Men Paul Stanley är cool ändå. Är man cool så spelar det ingen roll om man har en gul/chockrosa dräkt med handskar, pudelfrisyr och mascara. Då kommer man undan med det!

Kiss - Who Wants To Be Lonely

Nu är ju inte Kiss världens mest "seriösa" band. De har inte så djupa meningar i deras texter överhuvudtaget... och man ska nog inte ta ett band som sminkar sig och klär sig i tajta stretchkläder med paljetter särskilt seriöst heller.  Nästan alla Kiss låtar görs lite med glimten i ögat. Kiss är underhållning, inte undervisning.   

/Don Burro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0