Still alive!

För att visa att jag inte är död får jag väl slänga in en bild till här! Det här är nåt slags halvhyffsat försök att rita en en figur i en bok som heter Drawing Crime Noir: For Comics and Graphic Novels!

Det jag inte gillar riktigt är att jag oftast bara kan få till de här bra ansiktena när jag har någon slags referensbild att utgå ifrån. Oftast räcker det med att jag får ansiktsformen och proportioner, så kan jag själv smycka ut ansiktet med egna detaljer sedan. Men ska jag rita ett sånt här ansikte från scratch... då skulle det inte gå. Men att jag kan rita ett sånt här ansikte överhuvudtaget borde ju betyda att jag har potential att kunna klara det på frihand så småningom. Så mer övning bara!


Jag orkar inte lägga så mycket tid på bloggen... jag arbetar för fullt ändå. Den här veckan har jag knappt gjort annat är ritat. Fick lite panik då jag insåg att jag redan gått ett halvår... jag kände att det var dags att sätta lite fart på pennan. Så nu har jag ritat från morgon till kväll varje dag. Haft kroki två gånger, gjorde en stafettserie i onsdagskväll. Jag har suttit på skolan varje dag (ibland börjat rita redan vid frukosten) och oftast har jag stannat på skolan fram till åtta nån gång, idag ända till tio. När jag kommer hem forsätter jag rita till inpå natten, som nu t.ex... Och jag tröttnar inte än som tur är... nu ska jag rita nåt mer! Så ni får ha det bra tills nästa update! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0