Etta!

Så... då är man officiellt etta på högskolan i gävle då! =P

Igår hade vi Nollemiddag och sen slutade det på Kåren som avslut på Nollningen. Efter den kvällen består min förmögenhet av hela 30 kr. Jag lämnade de pengarna hemma så att jag inte skulle dricka upp allt ;-)  (mogen nog att prata pension?) Jag har ingen aning om hur jag ska kunna betala hyran den 31:a men förhoppningsvis får jag lön innan dess.... eller studiebidraget... eller ett mirakel... =P

För att återgå till det viktiga dock... avslutningsfesten igårkväll:
Generalerna strippade av sig sina overaller och solglasögon till Im Too Sexy For My Shirt-låten och blev därefter helt civila och jättetrevliga och jag pratade lite med dem alla under kvällen! De bad om ursäkt till en del av oss på de ställen där de tyckte att de hade gått lite för långt och sedan skrattade de och pratade som aldrig förr genom hela kvällen! Jag tror nog att de på en kväll skrattade ut allt det som de hållit inne under Nolleveckan! Generalerna har ju knappt rört en min. Bara en enda gång har jag sett en General le. Stor respekt åt Generalerna som lyckats hålla masken under hela Nollningen. Jag skulle aldrig klarat det!

Igårkväll fick jag dessutom än en gång hålla ett oförberett tal... eftersom de tyckte att det var så roligt förra gången. Den här gången hade jag faktiskt lite på känn att jag skulle få tala så att jag hade halvt om halvt förberett mig på vad jag skulle säga. Dessutom visade jag upp den fan-comic som jag ritade åt Generalerna och det var mycket uppskattat.. Mycket skratt och beröm efteråt! =P

Efter talet ropade de andra ut "Lambo på Burre, lambo på Burre, lambo på Burre!"  Leken lambo är ett helt nytt fenomen för mig men det är ganska roligt! Den som blir utmanad på lambo måste dricka ur hela glaset/ burken/ flaskan och därefter vända på det ovanför huvudet för att visa att allt är slut! =P Det går tydligen inte heller att neka en lambo,. Många lambosar har det blivit under veckan kan jag säga! 

För nu glaset till din mun
Tjofadderittan Lambo

och drick ur din fyllefyllehund
Tjofadderittan Lambo

Se hur dropparna i glaset,
rinner ner i fylleaset
Lambo hej, Lambo hej
Tjofadderittan Lambo 

(Sen finns det en del verser att stoppa in här om man tar för lång tid att dricka.. tex:)

Nu börjar vi få gråa hår,
gråa hår, gråa hår
Nu börjar vi får gråa hår
Gråååaaaa håååår

Nu börjar vi få ATP......

Du super som en ekonom...  (antar att det här är tänkt som en förolämpning XD)

osv...

(det här sjunger man sedan själv när man druckit upp allt!

Jag nu glaset druckit har
Tjofadderittan Lambo

Ej en droppe finnes kvar
Tjofadderitan Lambo

Som bevis jag nu vill vända,
glaset på dess rätta ända
lambo hej, Lambo hej
Tjofadderitan lambo

(alla)
Ja han/hon kunde konsten,
att va en riktig fyllefyllehund


ehem... jaa.. så gick den... vilken mysig sångstund vi hade där.. Men nu är jag bakis och ska lägga mig i sängen och lyssna på musik och inte röra mig på ett bra tag... ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0