Eftersnack

image13

Idag får ni tyvärr ingen Don Burro- serie. Men däremot lite skisser från en ny serie jag jobbar på. När jag praktiserade på SVT-Eftersnack i Sundsvall för någon vecka sedan så blev de imponerade av mina serier och ville att jag skulle göra nåt åt programmet. Så nu är en Eftersnack-serie på G. Jag har visat dem några skisser och idéer till strippar och de verkade positiva... Om det var skit så visade de det i alla fall inte. Den kommer att handla om Eftersnack-redaktionen och deras arbete på SVT.  
Jag tycker faktiskt att den här serien är roligare att jobba på än min egen. Dels för att det här kommer publiceras på Eftersnack hemsidan, men även för att jag känner mig lite "friare". Det känns som att jag kan hitta på mer, flumma och försätta karaktärerna i mer absurda situationer. Den känns även mer originell än min serie (som i princip är en Rocky- rip off rakt av). 
Här kan ni också få ett litet smakprov på vad som komma skall.. Den här ritade jag för någon vecka sedan. Jag är inte så nöjd med karaktärerna i bakgrunden så jag ska rita om den här strippen:

image14

T-t-t-t-thats all folks....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0