Att städa eller inte städa, det är frågan.

image12
Jag har fobi mot att städa... jag kan inte städa... det går inte. Visst är det trevligt när man inte måste klättra över berg av prylar för att komma fram, men jag kan verkligen inte städa. Jag har nån sorts spärr. Det blir ju ändå skitigt igen liksom. Jag städade mitt skrivbord där jag ritar. Det gjorde jag för några veckor sedan. Blev riktigt stolt. Jag skaffade pärmar och hållare av olika slag och bestämde att nu jävlar ska det bli ordning. Trodde jag ja... Nu är det lika mycket papper och böcker och tidningar och pennor och skit på det som förut. Jag ritar liksom ovanpå allt skräp. Jag får flytta på saker för att kunna få fram ljusbordet t.ex för det ligger ALLTID saker på det. Dessutom tycker jag bara att andras skräp är äckligt. Mitt eget är det inget fel på, det får gärna ligga där. Stör inte mig!

Jag brukar skylla den här o-renligheten på min konstnärliga ådra. Jag behöver min kreativa röra för att trivas. Jag blir nästan rädd när jag tittar i IKEA- kataloger t.ex. Jag skulle aldrig kunna leva i ett så kliniskt rent hus som de visar på bilderna där. Det ser så icke-hemtrevligt ut på nåt vis. 

Jag ska se om jag kan visa några bilder på mitt rum nån gång så kan vi leka "finn ett skrivbord". Jag slår vad om att ni inte hittar det.

Shit... nu måste jag springa! De gamla bananskalen försöker övermanna mig. Ciao!

Kommentarer
Postat av: Lars

Hahaha bra serie!
Känner igen mej själv för sådär 25 år sen. Sen fick jag en fru som fick fason på mej.

2007-11-03 @ 15:47:39
URL: http://www.larsart.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0