Coca Cola- tomtar


 image81

Ta inte den här strippen på fel sätt nu. Jag har inget emot julen.. Jag tycker julen är mysig och jag älskar allt ljus och alla dekorationer med tomtar och stjärnor och pepparkakor och allt vad det nu är. Bästa tiden på året, om man bortser från kylan (sommaren är fortfarande obesegrad mästare).  
Men allt med julen känns så bakvänt på nåt vis. Man ska tänka på de fattiga och utslagna liksom. Hjälpa, stödja. Ja det är en hel massa fina ord som är förknippade med julen. Att vi sedan slösar pengar som aldrig förr på materiella saker och proppar i oss mat tills prinskorvarna kommer ut genom öronen. Jag tror ärligt talat inte att Jesus hade tyckte det var rätt.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0